Update med lite siffror

Hallå där!

Har gått några veckor sedan senaste uppdateringen. Då var jag mitt uppe i träningslägret på Mallis. Lägret vart väldigt lyckat med mycket och bitvis hård träning. Jag vart successivt mer sliten men hade dock ändå ett par dagar under sista veckan då benen kändes pigga. Näst sista dagen fick Magnus för sig att han ville köra kustvägen en gång till. Skillnaden den här gång mot tidigare i veckan var att vi inte hade någon buss som körde oss till Andratx där turen startar utan vi fick cykla dit. Det vart en lång dag med 23 mil i sadeln och nästan 9h effektiv cykeltid. Vi hann hem precis innan solen gick ner.

Totalt vart det 135 mil cykel, 2 mil löpning och 3500 meter simning och 52h träning på de 10 dagarna vi var där.

Väl hemma hade jag några lugna dagar uppe i Norrland där jag var på jobb innan det var dags för 10 km seedningslopp inför Göteborgsvarvet i Uppsala. Tyvärr vart jag förkyld när jag kom tillbaka till Västerås, inge feber eller halsont men inte optimalt för att tävla. Jag sprang ändå och hade 34:35 utan att det kändes speciellt bra. Var nog fortfarande lite sliten från Mallis och förkyld på det. Dagen efter var det första gemensamma träningen inför Vätternrundan med Team Idrottslabbet som jag förhoppningsvis ska köra under 7h med. Den här dagen kändes kroppen betydligt bättre och jag kände mig väldigt stark på framförallt andra halvan av passet. Skönt med det beskedet att cykelformen är bra även vid plattåkning i hög fart.

Följande två veckor har jag tränat på med mycket mängd. Förra veckan vart det ca 20h träning fördelat på 382 km cykel, 70 km löpning och 5500 meter simning. Denna vecka har det blivit ännu mer då det varit påskledigt och kanonväder. Totalt 22,5 timmar fördelat på 484 km cykel, 80 km löpning och 5300 meter simning. Imorgon ska jag avslutat den här mängdperioden med 18 mil cykel med vätterngänget i Motala. Efter det blir det en lugnare vecka för att tillgodogöra mig senaste tidens träning.

Tänkte nämna att vi dragit igång träning inför Mälarenergi Stadslopp där EnviLoop tillsammans med Västerås Friidrottsklubb arrangerar gratis träning inför loppet. Jag och min kompis Martina från friidrottsklubben håller i passen så vill du vara med klicka in på loppets hemsida för mer information.

10x1000m intervaller på Arosvallen

AW-cykling med Nicolas 

Tidigt morgonpass med tempocykeln i fint men kallt väder 

 Träning inför stadsloppet

Tisdagsintervaller med VCK 


Seedningslopp i Uppsala inför Göteborgsvarvet 

Nya snabba brillor


Kommentarer

Populära inlägg