Hej och välkommen till min blogg!

Tanken med den här bloggen är att ni ska få följa min träning och mina tävlingar fram emot Ironman Sweden i Kalmar som går av stapel den 17 augusti i sommar. Målet med loppet i Kalmar är att kvalificera mig till VM i Kona på Hawaii i min age group (25–29 år) som går av stapeln i oktober i höst. För att kvalificera sig till Kona måste jag placera mig i toppen av min åldersklass på tävlingen i Kalmar. Exakt hur många kvalplatser varje åldersklass har bestäms först på tävlingsdagen och baseras på antalet startande i klassen.

För att förbereda mig på bästa sätt har jag sedan den första oktober i höstas tränat målmedvetet och varierat med fokus på att lägga en bra grund för den mer specifika triathlonträningen under våren och sommaren. För att hålla motivationen upp under så lång tid (över ett år från det att jag började i oktober till tävlingen på Hawaii) planerar jag att köra klassikerloppen som delmål under året. Jag kommer även köra ett antal kortare triathlon under sommaren som förberedelse inför Ironmandistansen.

Som stöd i min satsning mot Kona har min arbetsgivare EnviLoop AB valt att sponsra mig med tävlingskläder och startavgifter till de olika loppen jag ska köra under året vilket jag självklart är väldigt tacksam över. EnviLoop satsar mycket på friskvård och tanken är att jag tillsammans med EnviLoop ska arrangera ett antal event under året där kollegor, kunder och andra träningsintresserade kommer få möjlighet att träna med mig/oss. Mer om detta i senare inlägg.

Närmast på tur väntar det första klassikerloppet som är Vasaloppet den första helgen i mars. Tänkte skriva om min skidsäsong hitintills och lite tanker inför Vasaloppet i nästa inlägg. Vi hörs!



Kommentarer

Populära inlägg