Cykelläger på Mallorca

Hejsan!

Befinner mig just nu på Mallorca för ett tio dagars långt cykelläger. Vart lite körigt med allt innan och väl här här vi cyklat i princip hela dagarna så har inte hunnit med att skriva ännu. Idag har vi dock en "vilodag" med bara 12 mil lugn cykel.

Vi kom hit i fredags, jag och Magnus som reste tillsammans. Totalt är vi nu dock ca 25 st. i vårat gäng som anlände lite olika dagar och tider. Vi hann rulla en liten uppvärmningstur på fredagen innan det i lördags var dags för hårdkörning direkt i den ökända stigningen Sa Calobra. Sa Calobra är den stigningen alla pratar om på Mallis som man måste köra när man är här. Den är 9,4 km och 7 % snittlutning. Jag lyckades åka hela 4 min och 26 sekunder snabbare än förra året vilket dels beror på att jag är i mycket bättre form i år och dels att jag kört den en gång tidigare så att jag kunde disponera mina krafter bättre än förra året. Är lätt att man drar på sig mjölksyra för tidigt och då blir det jobbigt på slutet när det är som brantast...

Sedan har det rullat på, många kilometer och många höjdmeter. Har slagit mina tider från förra året i alla stigningar så formen är god. Totalt har vi hitintills cyklat ca 85 mil på 7 dagar och en väldigt massa höjdmeter.

Vi har en 25 meter uppvärm bassäng precis nedanför vårat rum så det är perfekt att klämma in lite simning när vi är här även om cykel är fokus. Har simmat två gånger och sprungit en gång. Ska försöka få till en löprunda till. Sen gäller det bara att ta en riktigt lugn vecka hemma nästa vecka så att kroppen kan tillgodogöra sig all träning, så är förhoppningsvis formen ännu bättre än innan jag åkte. Träna hårt är lätt men vilar man inte ibland bryter man bara ner kroppen.

Fin tur till Cap de Formentor

 Toppen av Sa Calobra

 Stort gäng från VCK och Norberg

 Kvällsjogg med Magnus

Poolen på hotellet

Kommentarer

Populära inlägg